Benpass – Blir man sjuk igen?

Har känt mig konstig senaste veckan och haft feber mitt i. Kunde inte skippa dagens benpass då jag nu inte har känt något speciella symton på sjukdom på flera dagar, förutom spräng ont i huvet för något dag sen.
Benpassen ska ju ändå vara grunden i min jakt på ”En Svensk Klassiker”
Så här såg det ut.
Benspark 2 ben
Reps: 20 20
Vikt: 10 10
Benspark 1 ben
Reps: 15 12 12 10 8 6 5
Vikt: 15 20 25 30 35 40 45
Benböj
Reps: 10 15 8*4
Vikt: 20 40 60
Utfall med kettelballs
Reps: 8 10*4
Vikt: 20 20
Vadpress i smith
Reps: 20 20 12 10*4
Vikt: 15 45 75 95
Cable crunches
Reps: 20 20 12 6 12 10+2 7+2*2
Vikt: 30 40 50 55 50 50 50
Summering benpasset. Benböj är det som jag hatar mest, och det är för att det är så himla mentalt jobbigt för mig. Ska kötta på och komma över det, men tills dess… Är sjukt jobbigt. Efter varje böj så hamnar jag i upprätt posetion och som måste tänka att jag ska göra varja reps. blir som en liten vila mellan varje. Sen så är det här den längsta vilan kommer mellan setten. Blir runt 2min, och det är bara för att det känns mentalt jobbigt att börja köra igen. Sista settet gick dock ganska bra, då gick jag aldrig fullt upp utan vände innan jag han bli stående och fundera.
Annars gick det bar, trode jag skulle köra tyngre på utfallen. Körde med en 10kg kettelball i varje hand. Efter de två första setten bytte jag till 16kg men det tog tvärstopp i insidan av låret så de var bara att glömma, för den här gången. Repsen på utfallen är antal steg jag tog med kettelballsen så det blev inte så värs många på varje ben, men dom tog. Men det viktigaste för mig nu är att komma över den jobbiga spärren jag har när det gäller benpassen.
Vadpressen kördes i smith-maskinen…

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *