De små detaljerna – Bröst, axlar, triceps

Dagens pass gick bra men ändå så där.

Känner att jag behöver lite teknisk hjälp så jag har varit på en instruktör på gymmet och bokat tid den 30 sept. Så då fick vi lite kontakt. Och när jag stod och körde min militärpress så påpekade han att utförandet var ganska bra, men att det var några små detaljer som kunde bli bättra. Dels så hade jag handlederna lite felvinklade vilket gjorde att det blev mindre påfrestning för musklerna som skulle arbeta, och att jag bara skulle gå ner till hakan för att aktivera musklerna under hela utförandet.

Resulatet blev att jag droppade från 25kg militärpress till 10kg. Till mitt egef försvar så var jag redan ganska slut i axlarna när korrigeringarna kom;)  Men jag strävar altid efter att göra utförandet så bra som möjligt, även om det är kul att ha tyngre vikter när man tränar så är inte det de primära.

Primära måste altid vara att köra med en så bra kontakt med muskeln som möjligt vilket inebär ett bra utförande. Gör man rätt minskar även skaderisken.

Dagens pass:

Bänkpress
Reps 20 15 12 3×8 7
Vikt 20 40 50 60 60
Hantelpress
Reps 6 4
Vikt 28 30
Militärpress
Reps 2×15 10 9 3×12
Vikt 20 25 25 10
Smalbänk
Reps 2*15 4*10
Vikt 20 30
Snedbänk
Reps 2*10 2*6
Vikt 20 22
Kabellyft sida
Reps 15 10 4*8
Vikt 5 7,5 10
Rep push down 20 12 4*10
25 35 40

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *